Pokličite 04/512 10 78; 040/551 213 |

Film

Podrobnosti
Zaklad | Z LIFFa v Loko  - poster

Zaklad | Z LIFFa v Loko

orig. (Comoara)

Dolžina: 89 min
Leto: 2015
Država: Romunija, Francija
Jezik: romunščina
Scenarij: Corneliu Porumboiu
Režija: Corneliu Porumboiu
Igrajo: Cuzin Toma, Adrian Purcarescu, Corneliu Cozmei, Cristina Toma, Nicodim Toma
Distribucija: Fivia 

 

Povezava: IMDb

 

Festivali, nagrade
Nagrada posebni talent – Posebni pogled, Cannes. Najboljši scenarij – Kairo. Najboljši romunski celovečerec – MFF

Transilvanija. Karlovi Vari. Melbourne. Chicago. Hamburg. Vancouver. Sarajevo. Solun. LIFFe. San Sebastián. Dubai. Toronto.

 

Corneliu Porumboiu zakoplje dva in pol metra globoko v prst romunske zgodovine 20. stoletja. Suha komedija, v kateri se dva pustolovska soseda podata na lov za zakladom, ki bo rešil vse težave. Robin Hood sreča Laibach.

Costi je umirjen javni uslužbenec in zgleden družinski človek. Nekega večera mu sosed nepričakovano zaupa skrivnost: verjame, da je na zapuščenem vrtu njegovih starih staršev zakopan zaklad. Če si Costi sposodi detektor kovin in mu ga pomaga najti, mu bo dal polovico tistega, kar bosta našla. Costi je sprva v dvomih, a klic pustolovščine je preveč mamljiv, da bi se mu lahko uprl.

 

Iz prve roke

»Sprva sem hotel posneti dokumentarec. Prijatelj, igralec in režiser Adrian Purcarescu, mi je povedal za legendo, ki pravi, da so vaščani v vasi njegovega pradedka in prababice pred prihodom komunistov zakopali svoje premoženje. S seboj sem vzel filmsko ekipo, pridružil se nam je tudi strokovnjak za detektorje kovin in vsi skupaj smo se lotili iskanja zaklada. Nismo ga našli, zato sem se odločil posneti igrani film. /.../ Ko sem med iskanjem poslušal prijatelja, sem spoznal, da ne iščemo le zaklada. Bili smo na lovu za sledovi življenj njegovih prednikov. /.../ Položaj, v katerem smo se znašli, je sprožil vrsto vprašanj. Kaj je naša sedanjost? Kako jo doživljamo? Na kakšen način smo povezani z zgodovino? /…/ Zame je ta vrt neke vrste luknja v zgodovini. S pomočjo dolgih posnetkov poskušam ustvariti občutek, da so moji liki izgubljeni, da so njihove poti kot labirint. Nikoli jih ne moremo zares 'prijeti'. Krožijo okrog drevesa, ki ga je zadela strela; v nekem smislu ga je razklala svetloba. Trije liki nekaj iščejo v zemlji ... Obupano je in komično hkrati. 'Strokovnjaka' za detektorje kovin bolj obvladuje njegova tehnologija kot on njo. Iskanje traja tako dolgo, da začne med tremi moškimi naraščati napetost ... /.../ Film se vrti okrog problema lastnine: kaj je ali ni najdeno na vrtu, kaj je zapuščeno otrokom, strah pred tem, da bi bili obtoženi kraje, itd. Zato je v filmu zgodba o Robinu Hoodu, ki jo oče prebira sinu. Vrt in hiša iz filma sta pogosto menjala lastnike – v času komunizma je bilo tam otroško igrišče, po revoluciji slačiklub, potem pa je posest znova prešla v lastništvo Adrianove družine. Preko namigovanja na vesterne, kjer se moški kar naprej zapletajo v spopade zaradi lastništva zemlje, ljudi in stvari, slikam specifično romunsko, na lastnino vezano obliko nasilja. /…/ Rad se lotevam skritih zgodb, ki jih zna film spraviti na površje. Snemam sedanjost. Na prvi pogled je svet takšen, kot je videti, a onkraj vidnega se skriva mnogo nepričakovanih plasti, ki so odlična podlaga za igrani film. /.../ Komedija je zame nekaj instinktivnega. Zgodi se povsem naravno. Ko razvijam zgodbo, se rad poigravam s pričakovanji. V tem filmu žanrsko preklapljam med vesternom in suspenzom, in klišejski razplet bi bil, da se liki pobijejo med sabo ali kaj podobnega. Jaz zgodbo raje peljem v drugo smer. /.../ Veliko je filmov in režiserjev, ki so mi bili in so mi še vedno v navdih: od Chaplina in Busterja Keatona do Erica Rohmerja in Jean-Luca Godarda. Noči polne lune je na primer film, ki ga z ekipo gledamo vsakič, ko snemamo. /.../ Mislim, da so vsi moji junaki podobni Busterju Keatonu. Zelo resni so pri tem, kar počnejo, in tudi sam sebi se zdim včasih tako resen, da je že absurdno. Mislim, da je to izhodiščna točka komedije. Zelo resna stvar je, ampak še vedno absurdna. Po pravici povedano, ko gledam svoje filme, se mi zdi, da je v njih veliko akcije. /.../ Skupino Laibach poznam že dolgo. Zelo mi je všeč in besedilo pesmi se mi zdi zelo dobro. Na neki način ustreza koncu, ker ima ritem v stilu koračnice. Mislim, da sem že od vsega začetka vedel, da hočem film zaključiti s to pesmijo, ker je nekako slovesna ... Malo je strašljiva, a obenem tudi duhovita in spiralno narašča – in tudi film ima takšno strukturo.«

PRIHAJAJOČI FILMI
Anselm
Anselm
petek ob 20h / nedelja ob 19h
art kino
Divja robotka (sinhronizirano) 3D
Divja robotka (sinhronizirano) 3D
sobota ob 18h / 29.10 ob 18h
kino sova

Priporočamo

Anselm

Anselm

dokumentarni
petek ob 20h / nedelja ob 19h
art kino

Wim Wenders ustvari hipnotičen portret kiparja in slikarja Anselma Kieferja,...

Divja robotka (sinhronizirano) 3D

Divja robotka (sinhronizirano) 3D

animirana pustolovščina
sobota ob 18h / 29.10 ob 18h
kino sova

Robotka Rozzum 7134, na kratko Roz, doživi brodolom na nenaseljenem otoku,...

Moja najljubša torta

Moja najljubša torta

komična drama
sobota ob 20h
art kino

Sedemdesetletna Mahin od moževe smrti in hčerkine selitve v Evropo živi sama...

Divja robotka (sinhronizirano)

Divja robotka (sinhronizirano)

animirana pustolovščina
nedelja ob 17h / 31.10 ob 18h
kino sova

Robotka Rozzum 7134, na kratko Roz, doživi brodolom na nenaseljenem otoku,...

škofja loka ministrstvo za kulturo europa cinemas art kino mreža Slovenski filmski center europa cinemas